marietteisrael.reismee.nl

5e blog

Ha lezers :)

Ook dit keer was ik blij met zoveel leuke reacties! Erg leuk om te merken dat er zoveel mensen zijn die meelezen.

Maandagavond keer ik dan toch nog het hele appartementje op z’n kop. Een stofzuiger heb ik niet, alleen een emmer met een paar doekjes en een trekker. Nou daar kom ik een heel eind mee. Ik sleep de meubels naar buiten, giet de emmer leeg over de vloer en met de trekker zorg ik ervoor dat al het water weer buiten komt. En wat was het smerig! Maar dat wisten we eigenlijk al he Neel ;)

Nu was de vloer weer heerlijk schoon en konden de meubels weer naar binnen.

Tijdens het schoonmaken wordt er van ‘Maria guesthouse’ gebeld. Hoe laat ik morgenochtend m’n koffer kom brengen en of ik hulp daarbij nodig heb.

Na een kort nachtje moest ik voor schooltijd mijn koffer naar Maria brengen. Maar nadat ik een paar keer op de deur heb geklopt, zie ik nog niemand. Dan maar even kijken of het hek open is. Die is open, ook staat er een deur open van een kamer, maar daar zie ik ook niemand. Ik loop naar binnen en dan zie ik in de badkamer een man staan. Hij ziet mij gelukkig niet en ik loop gauw terug naar de deur. Ik roep naar binnen: ‘is there anybody?’

En ja hoor, daar komt die man aan. Die blijkt de mede-eigenaar te zijn van het guesthouse.

Ik kan mijn spullen dumpen en krijg de sleutel.

Mooi, gelukt dus. Nu op naar school.

Iedere morgen zeg ik vrolijk ‘good morning’ tegen de security die geen Engels kunnen. En deze morgen kreeg ik een ‘good morning’ terug ;)

In de personeelskamer zeg ik netjes: ‘ Sabah el gair’. Wat ze hier helemaal leuk vinden met mijn Nederlandse accent.

Wat hier ook altijd gebeurd is dat waar en wanneer je het personeel tegenkomt, ze zullen altijd zeggen: ‘hello, how are you?’ vaak wordt het antwoord niet eens afgewacht ;)

De eerste 2 uur hebben we grade 11. Hier wordt ik geïntroduceerd. Wat mij iedere keer weer op valt is dat ze dit heel uitgebreid doen. De lerares begint de les met dat ze het afgelopen weekend nadacht over iets wat haar geraakt heeft in het leven en waar ze veel van geleerd heeft. Dat kwam uit het boek ‘decides tot die’ ze vertelt iets over het verhaal, leest een stukje voor en maakt de levensles voor de leerlingen hieruit op. ‘In harmonie leven met elkaar’, ‘met God’ en ‘bidden tot God’ zijn dingen die hieruit naar voren komen.

Vervolgens gaat de les verder en moeten de leerlingen vragen bij een tekst maken die in hun boek staan. Tijdens het bespreken van de vragen komt het woord ‘sin’ naar voren. Naar aanleiding hiervan wordt de koppeling gemaakt met Adam en Eva. Eva bracht Adam tot zonden. Adam en Eva symboliseren soms dingen in de literatuur. Business symboliseert ‘sin’ volgens de lerares, waarom dat zo is wordt een gesprekje overgevoerd. Mooi dat er op deze manier de Bijbel een plek krijgt in de les.

Het 3e uur hebben we grade 8. Een echte grammarles, waarbij ik meer let op de uitleg dan op wordt gebeurd in de klas. De uitleg is vaak in het Engels, dus voor mij ook goed te volgen.

Tijdens het 4e uur bij grade 9 wordt ook weer het boek aangehaald. Hier wordt de uitleg iets anders gegeven dan bij grade 11 en snap ik het ook iets beter ;)

Het leven in harmonie met God komt wel weer naar voren. Verder wordt er gezegd dat het wishdome is for life. Het opent deuren voor je leven.

Voor sommige mensen doe je alles en ze vertrouwen je, maar als je 1 kleine misstap maakt, zijn ze verdwenen en verlaten ze je. Dit laat zien dat je niet je vertrouwen volledig op mensen moet vestigen. Maar ook dat je mensen die 1 misstap maken een nieuwe kans moet geven.

Ik word een rijk mens hier, met al die levenslessen ;)

De rest van de les is ook een grammarles. Als de bel gaat en de leerlingen al opspringen zegt de lerares: ‘wait, wait!’ ze maakt nog even het voorbeeld af en vertelt het huiswerk.

Het 5e en 6e uur hoeven we geen les te geven. Ik heb een gesprekje met de lerares, werk het één en ander uit voor school en heb een gezellig praatje me een aantal docenten. Waarbij een Engelse lerares die Engelse raadseltjes vertelt. Erg leuk om met elkaar zo bezig te zijn.

Het laatste uur hebben we grade 12. Ze moeten een voorbeeldtekst maken van het Bagrut exam. Maar de lerares merkt dat het niveau te hoog is, dus pakt een makkelijkere tekst erbij. Ook die is nog vrij moeilijk voor ze.

Het is het laatste uur, de 12e grade, dus een vrij onrustig uur, maar de lerares doet haar uiterste best om de rust te krijgen.

Na deze les loop ik naar huis en onderweg hoor ik overal mijn naam. Omdat ik nu met een andere lerares meeloop heb ik ook weer andere klassen. Ik heb nu 2/3 van de klassen van de high school al gehad, dat betekent zo’n 400 leerlingen. Dus anoniem over straat lopen is er niet meer bij ;)

Ik doe even wat boodschappen bij de Russische supermarkt. Daar weet ik inmiddels waar alles staat ;). En verder werk ik natuurlijk voor school. Ondertussen krijg ik een kop thee, met een schoteltje koekjes van Maria. Omdat ik ’s avonds redelijk duf ben besluit ik even een rondje te lopen. Ik zit nu in het guest house Maria aan de Ben Gurion. Dat is een drukke straat midden in the Germany Kolony, waar je vanuit ook de Bahai gardens mooi kan zien. Ik maak er een foto van en prompt komt er een man op me af. ‘picture, picture!’ Nou nee, en ik wil doorlopen. Dan zie ik wat hij om zijn nek heeft hangen, een grote slang! Of ik de slang wil aaien, nou vooruit dan maar. En voor ik het weet ligt dat beest al om me nek. En als die kop omhoog komt, krijg ik het toch enigszins benauwd. En die man maar blijven zeggen: ‘picture, picture, is my business’

T’is goed met je business haal dat beest nu maar weg. Als dat beest weer om z’n eigen nek hangt, wil hij weten of ik hier alleen ben en waar ik verblijf. Tja, dat gaat je geen biet aan en ik loop verder.

Ik duik deze avond op tijd mijn bed in, want heb een tweepersoonsbed met heerlijke matrassen!

Maar het slapen wil nog niet hard, om half 2 hoor ik nog bussen/auto’s rijden, mensen schreeuwen etc. en ’s ochtends om 5 uur hoor ik ook weer van alles op straat. Maar het bed lag heerlijk ;)

Als ik mijn koffer nog niet helemaal heb ingepakt, wordt er op de deur geklopt. De man van guesthouse Maria staat voor de deur. Of hij er al kan om schoon te maken. ‘O, help!’ a few minutes please.. ik mag mijn bagage laten staan, hij zorgt dat het op de andere kamer komt bij hun in huis. En ik ga op weg naar school. Het eerste uur mag ik gelijk aan de bak. Ik mag les geven aan 40 leerlingen van grade 9 (14/15 jaar). Een les over Holland. Ze vinden het erg interessant dat merk je aan de reacties en ook de vragen die ze stellen tussendoor. Aan het eind van de les komen 3 meiden naar me toe en willen me in het Nederlands bedanken voor de les. Leuk om te horen ;)

Het volgende uur hebben we grade 12. Deze leerlingen hebben er geloof ik niet zo’n zin in vandaag. De lerares moet diverse keren tot stilte manen, ook vertelt ze een aantal keer wat belangrijk is voor ze en dat het daarom stil moet zijn.

Aan het eind van grade 12, aan het eind van de schoolperiode dus, moeten de leerlingen een onderzoek doen naar aanleiding van een topic dat dicht bij hun leefwereld ligt. Zoals, relaties bij tieners, roken, alcohol, fashion etc. Dit onderzoek heeft dezelfde opzet als het onderzoek doen bij ons op de PABO. Alleen hebben wij met een onderzoek vaak hoofd- en deelvragen en hebben hun maar 1 vraag waar het onderzoek omdraait.

Omdat ze weten dat ik ook een onderzoek wordt er van mij gevraagd om terwijl de leerlingen hieraan werken rond te lopen en zo nodig tips te geven aan ze, zodat het hun research verbetert.

Ik probeer met diverse leerlingen een gesprekje aan te geven over hun research of topic, maar dat gaat niet zo makkelijk. Ze vinden het leuk dat ik ze wil helpen, maar hun Engels is niet zo goed.

Na de les hoor ik van de lerares dat dit een erg zwakke groep is in Engels en dat ze hun al hebben kunnen opwerken van 3 pointers naar 4 pointers (5 is het hoogst). Want op school hebben ze eigenlijk alleen maar klassen met 4 en 5 pointers. Maar de leerlingen blijven zwak.

Gisteren werd er tijden de les een verhaal omgeroepen, door diverse leerlingen. Dat er iets wordt omgeroepen is niet zo gek, dat gebeurd iedere dag wel een paar keer. Maar door leerlingen nooit.

Vandaag hoor ik wat dat was. De school moet ook leerlingen in de medezeggenschapsraad en daarvoor worden verkiezingen gehouden. Er zijn 2 kandidaten en deze 2 hebben gisteren allebei een toespraak gehouden. Vandaag komt er een docent met een doos in de klas, daar mag iedereen een briefje met een naam in doen.

In de pauze krijg ik een lunchpakketje aangeboden, dit heeft de lerares speciaal voor mij gemaakt omdat ik zo weinig eet :P Heel aardig natuurlijk, maar dit moet je dan ook op zien te eten ;)

Het 4e uur hebben we grade 8. Dit is de mentorklas van de lerares. Er zijn wat problemen met een leerkracht en dit moet besproken worden. De eerste 10 min praat ze zelf, daarna mogen de leerlingen reacties geven. Het is voor mij lastig te volgen omdat dit in het Arabisch gaat.

Als de leerlingen reacties mogen geven praten ze allemaal door elkaar. Ze laat het even gaan probeert het weer stil te krijgen wat niet lukt , maar dan pikt ze er 1 jongen uit, die boven alles uitschreeuwt en moet voorin de klas komen staan. Het blijkt dat hij moet proberen om de klas stil te krijgen. Hij doet er goed z’n best voor, maar ze lachen hem vierkant uit.

Na een paar minuten mag hij weer gaan zitten en krijgt hij de kans om rustig zijn verhaal te doen. Na 40 min vanaf het begin van de les, start de les echt. ‘soms kosten deze dingen een halve les, maar dat geeft niet wat het zijn levenslessen.’

Het 5e uur hebben we het geluk dat we weer naar grade 12 mogen. De lerares begint vrij strak. Leerlingen die met hun telefoon zitten moeten hem inleveren, er worden 2 leerlingen weggestuurd en 2 leerlingen die te laat zijn krijgen een berisping. Deze les gaan ze verder met de tekst van gisteren. Terwijl de leerlingen zelfstandig aan het werk gaan met deze tekst, deelt de lerares een gemaakte toets uit die ze mogen inzien. Ze krijgen een compliment: ‘jullie zijn gegroeid sinds de 10th grade, nu snap ik de verhalen die jullie schrijven goed.

Ze bespreken de antwoorden van de gemaakte tekst. Een meisje geeft veel goede antwoorden ‘you’re the star of my lesson’

Het laatste uur hebben we grade 11. Ook hier moeten even goed de regels vertelt worden. ‘ik weet dat het, het laatste uur van de dag is, maar we hebben geen keus. Niet eten in de les en ook geen telefoons!’

De lerares gaat verder met het book ‘All my sons’ dit is een verhaal van 100 blz. die ze moeten kennen voor een toets. Terwijl de lerares voorleest en wat vragen over de tekst stelt aan de klas, zie ik dat een jongen met zijn telefoon zit. Die hij heeft op zijn stoel liggen en heel schijnheilig is hij er mee bezig. Maar helaas voor hem, ik zie het. Ik probeer oogcontact te maken met hem, maar dat is na 5 min nog niet gelukt. Hij is zo geconcentreerd bezig. Klasgenoten die bij hem in de buurt zitten hebben ook in de gaten wat er aan de hand is. Ik zit voorin de klas en als de lerares vlakbij staat, wijs ik haar erop. Als de lerares de naam van de jongen noemt, heeft hij pas in de gaten dat hij gesnapt is. De klas moet erg lachen om dit akkefietje. Ik krijg diverse duimen en knipogen van leerlingen. Na de les heb ik hier even een gesprekje over met de lerares. Ze vertelt dat ze het erg fijn vind dat ik haar er op wees en dat het een jongen is waar ze zich zorgen om maakt. Hij komt nerveus over en ze denken dat hij gameverslaafd is. Ze vraagt of ik morgen deze jongen eens wil observeren.

Nou dat was school weer voor vandaag. Ook nu kan ik niet anoniem naar het guest house lopen, en zeg ik maar netjes iedereen met een witshirt met opdruk van de school gedag, zodat ik niet iemand zomaar voorbijloop ;)

Ik ben benieuwd wat me in het Guest house te wachten staat. De vrouw des huizes is niet aanwezig, alleen de man. Die wijst me de badkamer, keuken etc. als ik wat wil drinken mag ik dat gewoon pakken. Tussen de kamer waar ik slaap en de gang/badkamer zit een houten schuifdeur, maar die kan gelukkig ook op de grendel.

Ik besluit om buiten wat te werken voor school en daar arriveren ook de andere gasten die nu in de kamer slapen waar ik afgelopen nacht sliep. Deze mensen, een wat ouder stel, komen uit de U.S.A. na de kennismaking krijg ik gelijk een opmerking over de jeugd van tegenwoordig, die altijd maar met smartphones en laptops zitten. Als ik uitleg dat ik op mn laptop werk voor mijn studie verandert dat de zaak ;)

Ook deze middag krijg ik een glas drinken met een schoteltje koekjes van Maria.

Maar om 16:15 komt ze weer m’n kamer binnen met een tas eten. Ze heeft Chinees voor me gehaald. Heel aardig natuurlijk, ik besluit om het nog even in de tas te laten omdat het nog zo vroeg is. Maar 2 tellen later staat ze weer in m’n kamer om me te vertellen dat ik het toch echt nu op moet eten want nu is het nog warm. Nou vooruit dan maar. Ik moet zeggen het is erg lekker!

Wel apart hoor om in een huis van vreemden te zitten. Omdat de badkamer naast m’n kamer is, hoor ik het wanneer het zoontje in bad moet. Daar heeft hij niet zoveel zin in, hij komt liever even bij mij kijken, maar dat mag niet van zijn vader. ;)

Die komt er even later ook zijn excuses voor aanbieden, voor de herrie die zijn zoon maakt.

Nou, geen probleem hoor. Ook s’avonds werk ik voor school. Als ik even met m’n lieftallige nicht aan het bellen ben, komt Maria binnen of ik wil betalen, want ze ziet me morgen niet meer. Prima hoor, even telefoontje afmaken. Na het telefoontje zie ik Maria nergens en belt ondertussen m’n zusje. En weer komt Maria dan natuurlijk m’n kamer binnenhuppelen ;)

Ik leg maar gauw de telefoon neer, betaal haar zodat ze niet nog een keer binnen hoeft te komen.

Maar na een poosje staat ze er weer, ze heeft nog een kopie van mijn paspoort nodig. Volgens haar ben ik een goede student omdat ik zoveel voor school werk. Haha, denk dat maar hoor ;)

’s nachts heb ik wat minder last van het geluid van straat omdat ik nu aan de achterkant slaap. Maar de zoon des huizes laat ze al vroeg horen. Om half 6 is zijn stemgeluid door het hele huis te horen. Vannacht hopelijk zonder al te veel geluiden slapen.

Vandaag beginnen we de eerste 2 uur weer in grade 11. Als er gekeken is of iedereen aanwezig is, wordt de tekst uit ‘All my sons’ verder gelezen. Tijdens het lezen van de tekst, moeten de leerlingen belangrijke gedeeltes onderstrepen, de lerares vat de tekst vaak samen, legt contexten en woorden uit. Aan het eind van het verhaal, mogen de leerlingen met elkaar praten over de tekst. Daarna wordt het klassikaal besproken. ‘Where you touch?’, ‘ What do you think about the text?’

Ze krijgen hier een gesprekje over. Er wordt door 1 van de leerlingen een quote uit de Bijbel aangehaald die past bij deze tekst.

De klas krijgt een compliment: ‘jullie moeten een bookreview schrijven en uitbrengen!’ ;)

Ook krijgen ze nog levenslessen mee: ‘money is belangrijk, maar niet belangrijker dan human’s life.’ En ‘remember all your life’.

Het 3e uur hebben grade 12. Ze krijgen een luistertest. Eerst worden de vragen klassikaal vertaalt, waarna ze 2x het verhaal horen. Tijdens het bespreken van de antwoorden leer ik een paar Arabische woorden. De cijfers ‘2’ en ‘4’. Terwijl de antwoorden besproken worden probeert een jongen mijn aandacht te trekken door oogcontact te maken en te zwaaien. Ik reageer hierop door terug te zwaaien. Tja, dan sta je even voor schut bij je klasgenoten ;)

In de pauze blijkt er een docent jarig te zijn, hij trakteert op cake. En ja, zo’n traktatie gaat wel iets anders dan bij ons. Als je een plakje heb gehad en je vind het lekker, dan neem je gewoon nog een plakje, net zo lang totdat alles op is ;)

Na een tussenuur, waarin ik een gesprekje heb met de lerares. en waarin de lerares waar ik vorige week mee, meeliep vraagt of ik nog nieuwe Arabische woorden heb geleerd gaan we naar grade 8.

Grade 8 heeft vandaag een speciale dag (de reden waarom weet ik niet), deze dag is een dag zonder boeken. Daarom gaan we met de leerlingen een video kijken over de ‘marshmallowtest’ (tik maar eens in op google, erg leuk om te zien ;) ) In de ruimte waar we deze bekijken zijn net te weinig stoelen. Een meisje moet staan. Als een jongen dit ziet, staat hij op en mag ze op zijn stoel zitten. Dit gentleman gedrag zie je hier veel gebeuren. Tassen dragen voor leraressen, deuren ophouden, stoel voor je naar achteren schuiven etc.

2 jongens vragen aan mij hoe oud ik ben, ze hadden een weddenschap

N.a.v. de video wordt er een gesprekje gevoerd over ‘liveskills’ en ‘experience of waiting’.

De laatste 2 uur hebben we grade 9. De leerlingen hadden huiswerk gekregen n.a.v. de les die ik gisteren had gegeven. De leerlingen moeten een korte presentatie houden over een onderwerp dat met Holland te maken heeft. Ze mochten kiezen uit diverse onderwerpen. Erg leuk om ze te horen vertellen over je eigen land. ‘Bitterballen, drop, Goudse kaas, stroopwafels, hagelslag, poffertjes, Amsterdam. Een groepje meiden hebben zelfs drop meegenomen, dit delen ze uit in de klas. De meeste vinden dit niet lekker, deze drop is erg zoet. Ik heb uitgelegd dat het in Nederland toch wel anders smaakt. (ik had ze helaas niet bij me, ze liggen nog in het appartementje)

Daarna maak ik mijn les van gisteren af. Tijdens de les zijn ze erg druk, maar ze stellen ook veel vragen. Ze vinden het bere- interessant. Aan het eind van de les krijgen ze een vermaning omdat ze zo onrustig zijn en de lerares biedt haar excuus aan. Geen probleem hoor, als ze enthousiast zijn alleen maar leuk ;)

Ook bedanken ze me met een applaus en ‘danke’. Sorry pupils, dat is niet het goede woord, dat is Duits. Omdat veel leerlingen denken dat Duitsland en Nederland het zelfde is, ook qua taal. Laat ik een zin in het Duits en Nederlands horen, en dan horen ze gelukkig het verschil.

Het laatste gedeelte van de les krijgen de leerlingen nog een korte grammaruitleg voor de test volgende week. Dit wordt gedaan m.b.v. een tekening. 2 meiden hebben de zin: ‘don’t give up on God, cause God won’t give up on you!’ op de muur geplakt. Dit naar aanleiding van een video over een jongen zonder armen en benen die ze een paar weken geleden hebben gezien. De lerares maakt hier nog een opmerking bij: ‘Keep God in your life’

Als de school uit is ga ik mijn spullen halen bij Maria, die mocht ik zolang daar laten staan en loop weer naar mijn appartementje. Maar daar aangekomen blijkt de Noorse man er nog in te zitten. Daar sta ik dan op straat met m’n bagage. Gelukkig kan ik bij Johanneke terecht tot ik er weer in kan ;)

Vanavond hoop ik bezoek te krijgen van Emma. Een Nederlandse vrouw die hier in Haifa werkt.

Tot de volgende keer :)

Ps. Zal straks nog wat foto’s er op zetten.

Reacties

Reacties

rara

Hè jet
Leuk om weer je nieuwe blog te lezen,over al die mooie dingen en levenslessen mooi hoor,denk dat je als een andere persoon terug komt,met al je ervaringen zelf redzaamheid in je eentje je mannetje weten te staan. Mware k zou het in ederveen maar niet proberen om zo de boel schoon te maken, zie hè het voor je al dat water van de trap af stromen hahah. Maare wel weer makkelijk twee in 1 stofzuigen en dweilen scheelt wel weer tijd natuurlijk
En dan die slang om je nek???? ieuw had je gezicht wel willen zien eigenlijk had je een sellfie moeten maken, maar denk dat je daar te verbaasd voo4 was haha. Maar was leuk geweest voor in je fotoboek????.
Maare je maakt zo weer een hoop mee, leuk hoor om te lezen.
He en die 2 jongens die wilde weten hoe oud je was, kwamen ze een beetje in de buurt? Ben k wel benieuwd naar. De jongens/mannen i nederland mogen wel een voorbeeld nemen aan de Israëlische gentlemannen daar.Ik zie het hier nog niet gebeuren dat de tassen van leraressen gedragen worden.????
Maar k kijk uit naar je volgende verhaal.

thili

spannend hee en succes in het vliegtuig tot dan

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

en heel veel lievs en lieve groetjes mathilde

william

Hallo
Wij zijn professionele handelaren, die wekelijks aan forex en binair verdienen voor investeerders, zullen u graag alles meer vertellen over ons investeringsplatform waar u al vanaf $ 200 geld kunt investeren en wekelijks $ 2500 kunt verdienen, veel mensen hebben eerder geprofiteerd van dit investeringsaanbod en tijdens dit convid-19-virus, als u door dit coronavirus financiële problemen doormaakt en u hulp nodig hebt bij het betalen van rekeningen, kies dan gewoon een geschikt investeringsplan voor uzelf en begin wekelijks winst te maken

$ 500 om in 7 dagen $ 5.000 te verdienen
$ 1000 om in 7 dagen $ 10.000 te verdienen
$ 5000 om in 7 dagen $ 50000 te verdienen

Om uw investering te starten, neemt u contact op via WhatsApp: (+12166263236)
e-mail: carlose78910@gmail.com

william

Hallo
Wij zijn professionele handelaren, die wekelijks aan forex en binair verdienen voor investeerders, zullen u graag alles meer vertellen over ons investeringsplatform waar u al vanaf $ 200 geld kunt investeren en wekelijks $ 2500 kunt verdienen, veel mensen hebben eerder geprofiteerd van dit investeringsaanbod en tijdens dit convid-19-virus, als u door dit coronavirus financiële problemen doormaakt en u hulp nodig hebt bij het betalen van rekeningen, kies dan gewoon een geschikt investeringsplan voor uzelf en begin wekelijks winst te maken

$ 500 om in 7 dagen $ 5.000 te verdienen
$ 1000 om in 7 dagen $ 10.000 te verdienen
$ 5000 om in 7 dagen $ 50000 te verdienen

Om uw investering te starten, neemt u contact op via WhatsApp: (+12166263236)
e-mail: carlose78910@gmail.com

Susan Benson

Hallo dames en heren, heeft u financiële hulp nodig? Ik ben Susan Benson. Ik ben een geldschieter en ook een financieel adviseur.

Heeft u een zakelijke lening, persoonlijke lening, hypotheeklening of een lening nodig om uw project te voltooien? als uw antwoord ja is, raad ik u aan contact op te nemen met mijn kantoor. We verlenen allerlei soorten leendiensten, waaronder langlopende en kortlopende leningen. Voor meer informatie, schrijf ons via e-mail: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com) of stuur me een bericht rechtstreeks op WhatsApp via: +447903159998 en ontvang direct een reactie.

Wij zijn een uitgebreide financiële dienstverlener en we zijn toegewijd om u te helpen bij het vervullen van al uw ambities. Wij zijn gespecialiseerd in het bieden van gestructureerde financieringsoplossingen aan individuen en bedrijven op de meest effectieve en snelste manier.

Hier zijn enkele redenen waarom u contact met ons zou moeten opnemen voor een lening;
* Gemak - U kunt altijd en overal een lening aanvragen.
* Flexibel bedrag - u beslist hoeveel u wilt lenen.
* Snelle directe financiering - Ontvang uw lening binnen 24 uur na goedkeuring.
* Flexibele rentevoet - Betaalbare rentevoet van 3%.
* Hoge goedkeuringspercentages - u heeft 99,9% kans om de lening te krijgen
* Flexibele terugbetaling - U moet de terugbetalingsdatum kiezen, wekelijks, maandelijks of jaarlijks voor een periode van 1-30 jaar.
* Eenvoudige online applicatie.
* Persoonlijke begeleiding en expertise.
* Geen verborgen kosten

Loop een kans niet mis door een gebrek aan financiële middelen. Neem nu contact op met mijn bedrijf, we kunnen u helpen met een lening omdat we talloze individuen en organisaties hebben geholpen die over de hele wereld in financiële moeilijkheden zijn gekomen

Voor meer informatie over ons leningsaanbod kunt u ons uw leningsaanvraag sturen via
E-mail: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com
WhatsApp / Telegram: +447903159998

Tussenpersonen / Consultants / Makelaars zijn welkom om hun klanten mee te brengen en zijn 100% beschermd. In alle vertrouwen werken we samen voor de voordelen van alle betrokken partijen.

Elizabeth Walter

Nu lenen bij LendingTree
contact: (lendingtreeloans@pm.me)

Verander de manier waarop u leent met leningen via LendingTree. LendingTree heeft sindsdien het online leenproces gestroomlijnd en meer dan een miljoen mensen geholpen de financiering te krijgen die ze verdienen. LendingTree wordt ondersteund door enkele van de meest gewaardeerde investeerders in de wereld. LendingTree biedt toegang tot persoonlijke leningen voor leners met een gemiddeld inkomen die hulp nodig hebben bij zaken als schulden met hoge rente, verbetering van het huis of onverwachte uitgaven voor een rentetarief van slechts 3-5%, afhankelijk van het type lening.

Het verkrijgen van een legitieme lening is altijd een groot probleem geweest. Voor degenen die een financieel probleem hebben en een oplossing nodig hebben, vinden veel mensen het zo moeilijk om een ​​ongedekte lening te krijgen van hun lokale banken of andere financiële instellingen vanwege de hoge rente, onvoldoende onderpand of de verhouding tussen schulden en inkomen, lage kredietscore en vele andere redenen. LendingTree zal u gemakkelijk de lening geven die u wenst en we streven ernaar om onze standaard van uitmuntendheid te handhaven wanneer we
onze diensten aan klanten wereldwijd aanbieden.

Overige contactgegevens
1: lendingtreeloans@protonmail.com
2: lending-tree@outlook.com
3: lendingtreegroupinc@gmail.com

Richard

Verlos uzelf van financiële stress, rotzooi en ontberingen door contact op te nemen met het financiële bedrijf van wintrust uw lening. Zonder enige vertraging Vraag hier een lening aan bij ons. tegen een zeer laag tarief van 3% van een bereik van $ 3.000 tot $ 3.00.000.000 dollar, stuur ons een e-mail ... wintrustfinancialcompany@gmail.com _______________________

[[Persoonlijke lening]]

[[Zakelijke lening]]

[[Beleggingslening]]

[[Ontwikkelingslening]]

[[Aankooplening]]

[[Bouwlening]]

[[Kredietkaartgoedkeuringslening]]

[[schuldconsolidatielening]]

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!